De eerste dagen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eveline K - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eveline K - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eveline

07 April 2009 | Ecuador, Quito

Hola amigos!

Hier een bericht uit Ecuador waar ik vandaag mijn eerste lesdag heb gehad.
Maar voordat het zover was ben ik eerst 5 dagen in Madrid geweest met Geert. Na aankomst zijn we de stad in gedoken en hebben echt einden gelopen!! Diezelfde avond een toprestaurant gevonden, een Argentijn, met later ook nog live muziek op de piano, echt fantastisch!
De tweede dag met de metro naar andere plekken gegaan (ons hotel was erg noordelijk in het zakendistrict, niet heel boeiend voor ons) en veel leuke dingen gezien, heerlijk gegeten en genoten van de zon.
Vrijdags zijn we naar Warner Bros, het attractiepark geweest, wat na het nodige zoeken (spaans is echt KKKKK af en toe) terecht zijn gekomen en veel enge attracties te vaak gedaan hebben.
Tja toen was het al weer zaterdag, wat cultureel gedaan, 2 musea, heerlijk eten weer en 's avonds nog uitgebreid gechilled.
En toen was het al weer zondag en tijd om te pakken en naar Quito te vliegen... Geen vertraging, fijne stabiele airbus en op tijd aangekomen in Bogota, Colombia.
Helaas werd het daarna minder fijn... We zijn dus wel redelijk op tijd vertrokken naar Quito, maar eenmaal aangekomen bleek het weer niet zoals de piloot wenste. Daarom eerst tijdje gecirkeld bij Quito om vervolgens terug te vliegen naar Bogota :S
Het was inmiddels rond 7.00 jullie tijd, dus ik had het aardig gehad, maar we kregen een hotel aangeboden.
Beetje jammer dat dit maar 2 uurtjes slaap betekende, want om 4.30 Bogota/Quito tijd moesten we weer klaarstaan (incl in&uitchecken midden in de nacht :S )
Wel even geslapen gelukkig en toen de 4e vlucht in 1 week, grrrr, iets later vertrokken dan gepland, maar uiteindelijk was ik rond 10.00 op de luchthaven, waar ik dacht iemand te moeten bellen omdat ik gisteren niet was verschenen, maar er stond al iemand met een bord met mijn naam (min of meer) er op...
Dus ik in een busje gesprongen en heb ik gelijk het heerlijke rustige leven in Zuid-Amerika kunnen aanschouwen.
Das eens wat anders dan op de Nederlandse wegen, kunnen we echt wat van leren!
Na 20min rijden vonden we mijn gastgezin, een man en een vrouw van middelbare leeftijd, met 4 jongens tussen de 20 en 30, waarvan er nog 2 thuis wonen. De man des huizes heeft trouwens ook in Nederland gewerkt voor Stork, in Boxmeer, wel grappig. Maar ze spreken gewoon voornamelijk Spaans, dus af en toe baal ik van mijzelf dat ik me slecht verstaanbaar kan maken (hoewel het soms ook wonderbaarlijk goed gaat).

Gisteren na mijn aankomst ´s middags lekker 4 uur geslapen en ´s avonds ben ik ook bijtijds afgehaakt.
Vandaag dus mijn eerste lesdag gehad, ik heb een lieve privelerares en we hebben vooral dingen herhaald die ik al in Malaga had geleerd.
Ik heb alleen de ochtenden les, de andere studenten (wel 5) hebben ook de middag les, dus ik moet mijzelf entertainen helaas. Wel even gelunched met een Ierse jongen (waarvan ik uiteraard de naam ben vergeten) en nu dus in het Internetcafe.

Oh ben helemaal vergeten te vertellen hoe ik op school ben gekomen vanochtend. De heer des huizes ging met me mee om de weg te laten zien, met de bus. Nou, ik kan zeggen, dat is een ervaring op zich!!!!!!! Bij een grote weg zijn er geen bushaltes, maar mensen staan gewoon ergens en geven aan mee te willen. Soms stopt de bus, maar meestal springen mensen naar binnen en naar buiten! Echt bizar!!

Wij op een gegeven moment dus ook dat ding uit gesprongen en naar mijn school gelopen. Alles is hier echt oud, zo ook de school.

Ben inmiddels behoorlijk gaar, dus ik ga eens op zoek naar mijn casa alli!

Veel liefs Eveline

  • 07 April 2009 - 19:37

    Dimphy:

    Klinkt als een chill leventje :D

    Niet te hoge hakken aantrekken en dat busspringen wordt nog je specialiteit :P

  • 07 April 2009 - 19:38

    Peter:

    Eefje! Je eerst bericht:D Goed om te horen dat je bent aangekomen! De ontdekkingstocht gaat beginnen:p Ga er van genieten en ik laat snel weer een berichtje achter!

    X Peter


  • 07 April 2009 - 20:17

    Geert:

    He lieve jij,

    Erg lief dat je belde daarstraks, vond het erg leuk om je stem te horen. Ga je zo wat uitgebreider mailen en zorgen dat de foto's van Madrid jouw kant op komen, ze zijn echt leuk!

    Heel dikke kus, be strong en spreek je snel.

  • 08 April 2009 - 06:19

    Erica:

    Hi Eef!
    Klinkt goed allemaal, en spannend! Ik zie het ook echt voor me, jij die van een bus afspringt! Haha! En superfanatiek in de priveles. Leuk hoor!
    Have fun!

    Xxx

  • 08 April 2009 - 07:03

    Lianne:

    Lieve Eef! Ben blij dat je (eindelijk) goed bent aangekomen.. Heel fijn om wat van je te horen zo.. Ook ik zie je dat busjumpen zo doen! Hilarisch joh! Tot mails..
    Dikke kus Li

  • 08 April 2009 - 07:12

    Mariska:

    Hey Evenline!
    Wat super leuk zeg om je verhaal te lezen. Zuid Amerika is inderdaad zó chill!!! Heel veel plezier en ik blijf je verhalen volgen!
    x

  • 08 April 2009 - 08:13

    Alex:

    Hi Eef!

    Klinkt allemaal fantastisch, geniet er enorm van!! Heb je al Skype etc?

    Liefs, Alexx

  • 08 April 2009 - 11:56

    Dees:

    Hi Eef,
    leuk dat je me hebt toegevoegd! Ga je avonturen volgen na je helse reis! Heel veel succes met alles daaro en vergeet niet te genieten want het is zo weer voorbij!! X

  • 09 April 2009 - 06:50

    Joyce:

    Hey Sjeef!

    Blij te horen dat je goed bent aangekomen. Je verhaal klinkt als het begin van een top avontuur! Geniet ervan en tot skype?

    Dikke kus

  • 11 April 2009 - 19:14

    Martin:

    Hey Eveline.....

    t avontuur is dus begonnen hahaha moet zeggen dat ik veel dingen herken van wat je schrijft. Zoals t verkeer en de bussen die soms hier en soms daar stoppen hahaha

    Kijk al uit naar je volgende up-date ;-)

    See ya......kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2009

Onverwachte terugkeer

29 Juni 2009

Sucre

20 Juni 2009

Update Peru

24 Mei 2009

Op naar Peru!

04 Mei 2009

Mijn vijfde week alweer!
Eveline

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 16747

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 30 Juni 2015

I Love Azie

28 December 2011 - 19 Januari 2012

Rondje Thailand, Cambodja, Zuid Vietnam, Laos

01 April 2009 - 09 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: