Op naar Peru! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Eveline K - WaarBenJij.nu Op naar Peru! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Eveline K - WaarBenJij.nu

Op naar Peru!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eveline

24 Mei 2009 | Ecuador, Cuenca

Hi hi,

Hier dan eindelijk weer een bericht voor het laatst vanuit Ecuador... Inmiddels al weer heel wat gedaan, dus een boel te vertellen!
Na mijn laatste week Quito ben ik met mijn lerares naar de kust gegaan, naar Puerto Lopez. Uiteraard veel Spaans geleerd (elke ochtend les) en in de middag activiteiten. Zo hebben we Isla de la Plata bezocht, een eiland 2 uur van Puerto Lopez. Uiteraard ging midden op zee de motor van de boot stuk, maar gelukkig hadden we een reserve waarmee we naar het eiland (en terug, happy happy joy joy) konden kruipen...
Het eiland was erg mooi en veel mooie aparte vogels gezien (o.a. patas azules, wat blauwe poten betekent, die die vogels dus hebben) en vele andere soorten.
Het uitzicht was fantastisch en zelfs 2 haaien in de zee daar gezien (zo helder was het water). Verder een grote schildpad gezien in het water en gesnorkeld en mooie vissen kunnen zien.
Een andere dag zijn we naar Agua Blanca geweest, waar ze een soort genezende modderpoel hebben. Uiteraard compleet ingesmeerd met de modder, maar de effecten op lange termijn zijn niet heel zichtbaar, haha! Ook nog een museum daar bezocht en wat akkers e.d.
De rest ben ik geloof ik al vergeten, maar was relaxed weekje!
Zaterdagochtend daaropvolgend teruggekomen in Quito en mijn spullen opgehaald bij mijn gastfamilie en samen gegeten. Was een lek afscheid en daarna naar mijn hotel gegaan om de groep te treffen van Tucan.
´s Avonds iedereen ontmoet en zijn we samen gaan eten in de Mariscal in Quito. De groep is gevarieerd, veel 30'ers en een paar 40/50ers en wat 20'ers. Vnl uit Engeland, Ierland en Schotland en 2 Kiwi´s.
De dag daarna zijn we gelijk op weg gegaan, naar... de jungle!!!!!!!! Jaja, ik kan oprecht zeggen dat ik daar geweest ben en was oprecht nerveus om daar heen te gaan.
We gingen bij Misuhualli de jungle in, met van die langwerpige boten, echt cool!
Ons hostel had geen elektriciteit of warm water, back to basic dus! Na een nacht slaap zijn we gelijk in de boten dieper de jungle in gegaan met onze gids, Libio. We hebben niet heel veel ranzige insecten gezien, wel heeft hij veel uitgelegd over de verschillende soorten bomen, planten, gebruik voor de mensen in de jungle enz enz.
Echt gaaf! Na een paar uur gingen we de bush bush soort van uit en moesten we een uur door een rivier waden. Zooo gaaf!
Veel waterspinnen gezien, soms tot je middel aan toe in het water, wat glijpartijen maar zeker de moeite waard! Daarna lunch in de boot om vervolgens naar een museum te gaan en wat pijlen te blazen (hoe ze dieren en mensen doden).
De tweede dag naar dorpjes in de buurt gegaan, met kinderen gespeeld daar, hun school gezien en daarna een huis bekeken en hebben ze ons laten zien hoe je een locale drank maakt van boomwortels.
Vervolgens onze eigen raft gemaakt om de rivier af te raften naar ons hostel (ong een uur) heeeel gaaf! De rivier was prima, vrouwen tegen de mannen, uiteraard 1=0 voor ons ;)
Daarna gedouched en naar een ander dorpje gegaan om te zien hoe zij hun aardewerk maken en houten souvenirs (dieren enzo), echt knap! Daarna door naar een huis van een shaman, waar ik een rituele reiniging heb gehad, zonder meer een bijzondere ervaring!!!!
De dag daarna daar ontbeten en doorgegaan naar Baños, wat absoluut mijn favo plek in Ecuador is! Allerlei extreme sporten zijn daar te doen, naar de natuurlijke hotsprings die ze daar hebben.
De eerste dag hebben we daar in buggy´s gereden (autootjes laag bij de grond, gaan ong 50 km pu) heel gaaf en allerlei watervallen gezien. Daarna een middagje gerelaxed en wat winkeltjes bezocht, de kerk daar enz enz. ´s Avonds naar een hotspring geweest en daarna uitgeweest.
Een local ontmoet die 5 jr in NL had gewoond en supppeerrr kon salsadansen, dus goed avondje! Helaas niet al teveel doorgezakt, want de tweede dag vroeg op om Canyoning te gaan doen (abseilen in/bij watervallen). Echt helemaal top!!
Helaas wel koud (we moesten ons laten vallen in een ijskoud deel om te wennen, brrrr, ben nu ook verkouden, gek he?) maar zeker de moeite waard. 3 grote afdalingen gedaan, ik zeg, in NL zeker weer!
Daarna teruggegaan naar het plaatsje zelf en geziplined (aan een koord naar beneden roetsjen) iets van 2 km binnen een minuut, uiteraard in superman houding!
´s Avonds uiteraard weer een dansje gewaagd, maar niet te lang want gisteren om 6.30 vertrokken naar Cuenca.
Lange dag in de bus, gestopt in Ingaprica om de ruines van de Incas en een volk voor hen te bekijken.
Vandaag veel gewandeld hier in Cuenca, echt een hele mooie plaats, helaas weinig winkels open en geen musea e.d. Zo op naar wat eten en morgen door naar Peru!
Helaas geen Ecuador meer, maar kan iedereen aanraden om hier ooit heen te gaan!

Hoe is het met jullie in het Nederlandse?
Genieten jullie vh mooie weer? Ws is het beter dan hier, vnl 15, 20 graden hier...

Tot mails iedereen!
Liefs Eveline

PS ws kan ik in Peru smsjes ontvangen!!

• 25 Mei 2009 - 05:26

Fam. Van Apeldoorn:

Hoi Eveline,
    Wat een gave dingen maak je mee! We zijn wel een beetje jaloers op je!
    Geniet ervan.
    Hier in Nederland hebben we mooi weer.We kunnen lekker buiten zitten en dat hebben we gisteren (zondag) ook gedaan.

Groetjes,
    Michel, Gerda, Nick, Jeffrey en Melissa.

• 25 Mei 2009 - 06:40

Geert:

Hee meissie!

Mooie verhalen, goed dat je smsjes kunt ontvangen in Peru! Dat salsadansen en abseilen gaat in Nederland zeker goedkomen *zich als vrijwilliger opgeven doet*.

Het weer in Hollanda is uitstekend, vandaag tot 30 graden (in het Limburgse, dus niet helemaal Nederland) maar de kantoorslaven alhier merken er niet veel van.

Dikke kus!

• 25 Mei 2009 - 08:20

Berry:

Eef,

Je maakt me helemaal jaloers met al die belevingen daar :),
    Maar gelukkig dat je je erg goed vermaakt daar, geniet er van!
    Hier gaat alles zijn gangetje, ik krijg 10 juni de sleutel van mijn huis dus dan moet ik aan de klus.
    Wanneer je terug komt ben je uiteraard welkom voor een borrel!

XxX

• 25 Mei 2009 - 15:16

Oma B.:

Wat een spannend verhaal Eveline.
    Oma moet wel lachen om jou.
    Ben je nog bang van spinnen?
    Toen je klein was zag je altijd mieten [fantasieinsect]
    Veel plezier in Peru en kus van Oma Eef.

• 25 Mei 2009 - 15:20

Bertus En Ria K.:

Lieve Eveline,

Wat doe je spannende dingen zeg motorpech op zee en haaien en abseilen en raften.
    We waren heel blij om weer wat van je te horen.
    Mooie reis toegewenst in Peru en tot gauw??????

Liefs pap mam

• 27 Mei 2009 - 14:41

Anníka:

Hey Eef,
    Klinkt helemaal super daar! Echt speciale beleef je allemaal. Ga er enorm van genieten, want voor je het weet ben je weer terug.
    xxx Anníka

• 17 Juni 2009 - 14:00

Ria K.:

Lieve Eveline,

We hebben alweer een week niets van je gehoord.
    Op dit moment loop je de Inca Trail in Peru, je slaapt in een tentje en het vriest daar.
    Het is heel bijzonder wat je meemaakt en we hopen dat je gauw weer kunt mailen of skypen.

liefs pap mam