Update Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eveline K - WaarBenJij.nu Update Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eveline K - WaarBenJij.nu

Update Quito

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eveline

16 April 2009 | Ecuador, Quito

Heej allemaal!

Hier weer een bericht vanuit Quito. Inmiddels zit mijn tweede week er hier al weer bijna op. Spaanse lessen gaan prima en volgende week ga ik al weer een week naar Vilcabamba helemaal in het zuiden van Ecuador (heel dicht bij Peru). Daar heb ik veel zin in omdat het weer in Quito nogal wisselvallig is. In de ochtend (tot een uur of 14) is het zonnig en droog, maar in de middag regent en onweert het bijna elke dag... Dus ik ben wel toe aan relaxen in Vilcabamba, paardrijden door de natuur, massages, zwemmen, bubbelbaden enz!!
Verder ben ik afgelopen weekend naar Mindo geweest, een klein plaatsje 2.5 uur van Quito. Was leuk, veel mooie natuur en dieren, maar ik had het idee dat de locals niet heel blij met toeristen zijn. Btw ze hadden daar heel veel pizza en pastas, niet iets wat ik daar nou verwachtte! Verder hebben ze daar en in heel Ecuador echt de lekkerste vruchtendrankjes (een batido is met melk een jugo met water) en sowieso heerlijk vers fruit. Dat is wel een verademing naast al de witte rijst en aardappelen en minder prettige sausjes en vlees (hoewel ik gelukkig nog geen cavia voorgeschoteld heb gekregen... ;)
Verder ben ik deze week met de Teleferico de bergen op gegaan (gewoon een soort skilift) en we hadden een prachtig uitzicht over Quito. Helaas duurde dit helaas niet lang omdat het weer eens keihard ging regenen en onweren (we moesten zelfs een tijd wachten voor we weer naar beneden konden).
Morgen ga ik waarschijnlijk naar het historisch stadcentrum van Quito (waar ik ook was met de prosessie, een katholieke traditie op goede vrijdag, veel kruizen, trieste mensen en mensen in paarse pakken met KKK punthoeden) met een van de zonen uit mijn gastgezin.
Overigens is er gisteren een jongen uit Bolivia aangekomen die ook in mijn gastgezin woont en vrijwillgerswerk gaat doen in Quito. Eigenlijk had ik gehoopt op een gezellig engelssprekend wezen, maar helaas zat dat er niet in...
Gelukkig begin ik steeds meer gewend te raken aan het leven hier in Quito, hoewel het gestaar nog steeds irritant is... Helaas gaan de meiden uit de VS volgende week ergens anders heen, dus hopelijk komen er de week daarna wat leuke mensen bij.
Morgen gaan we iig samen eten met hen en een Canadees stel en misschien nog wat cocktailtjes drinken, maar het nachtleven in de Mariscal is niet heel veilig. Gelukkig zijn de taxi´s niet duur zodat meerdere mensen me thuis af kunnen zetten en ik toch ´s avonds weg kan. Dat vind ik wel het moeilijkst aan het leven hier, dat je ´s avonds niet gewoon lekker op je fietsje naar de kroeg kan of gezellig bij iemand kan gaan eten of theedrinken. Maar goed, alles went...
Ook douchen met koud water wat ik nu bijna twee weken doe, uit bussen springen enz enz... ;)

Tja verder geloof ik niet dat ik heel veel nieuws heb!
Houden jullie me op de hoogte hoe het daar is?

Liefs, Eveline

PS. mijn telefoon werkt hier niet (klaag klaag) dus ontvang geen sms ed
PS2. willen jullie me toevoegen op Skype (evelinekoller is mijn skypenaam) ThanX

  • 16 April 2009 - 21:12

    Hessel:

    ha eef!

    wat cool dat je ook naar Zuid-Amerika bent gegaan! we zijn weer even uit elkaars gezichtsveld geweest, maar zo kan ik je weer goed volgen ;)
    Ik ben blij dat je je vermaakt en ben benieuwd of je nog richting peru, bolivia en brazilië gaat! dan kan ik je nog een paar mooie plekjes aanraden!
    Maak er wat moois van en tot lezens mailens of bellens! (ja en pas op voor al die gekke mannetjes hè)


  • 17 April 2009 - 05:30

    Fam. Van Apeldoorn:

    Hoi Eveline,

    Leuk om op deze site te kunnen volgen hoe het met je gaat.
    Fijn dat alles goed met je gaat en dat je al veel leuke dingen hebt gezien/meegemaakt.
    Melissa moet er niet aan denken dat ze onder een koude douche moet. Vreselijk lijkt haar dat.En om uit de bus te moeten springen lijkt haar ook niks. Verder zou ze het ook wel willen. Maar ja, ze is met 12 jaar nog veel te jong. hahaha.

  • 17 April 2009 - 11:50

    Berry:

    Eef,

    Leuk dat ik nu ook in je mailinglijst sta :-).

    Blijf je volgen!

    hier is het ook redelijk goed weer naar nederlandse begrippen.
    Mijn huisje wordt eind mei opgeleverd dus als je terug komt verwacht ik je een keer op visite :-P.

    Veel plezier in ieder geval en tot mails!

    (K)

  • 17 April 2009 - 15:35

    Arend En Rie:

    Hoi Eveline,

    Bij Gerda kunnen we op de computer lezen hoe het met je gaat. Erg leuk om je belevenissen te lezen. We wensen je een goed verblijf in Amerika.

    Groetjes van oom Arend en tante Rie.

  • 17 April 2009 - 16:17

    Bertus Ria:

    Lieve Eveline,

    We wensen je veel mooie dagen toe enne kom alsjeblieft weer goed thuis. dikke knuffels van ons. pap mam

  • 17 April 2009 - 17:15

    Oma B.:

    Lieve Eveline,

    Oma wenst jou een mooie reis en denkt vaak aan jou.

    liefs van Oma Eef

  • 18 April 2009 - 16:35

    Ellen:

    Ha lief zusje,

    Wat een wereldreiziger ben jij. Straks een hele ervaring rijker. Lekker genieten he?

    Liefs Ellen

  • 18 April 2009 - 20:19

    Willemijn:

    Liefff!! Geweldig leuk bericht weer... Ik mail je snel!! X

  • 26 April 2009 - 08:57

    Fam. Ter Hoeven:

    Hoi Eveline,
    Wat leuk dat we vanaf hier je avonturen mee kunnen beleven. We hopen dat je een leuke tijd beleeft daar! We houden de site in de gaten.
    Groetjes vanuit Vaassen

  • 26 April 2009 - 16:34

    Tessa:

    Hey eef!

    Leuk om al je verhalen te lezen!De ervaringen klinken me super in de oren. Op dat koude water na haha. Reizen is toch wat anders dan op een kantoor zitten dus geniet er maar goed van! Nog wat gehoord van Achmea toen trouwens? Ik heb het bij ABN prima naar mijn zin.

    Tot het volgende bericht
    xxx

  • 28 April 2009 - 19:39

    Reinder En Grady:

    Hoi Eveline,

    Leuk om weer iemand in verweggistan te volgen.
    We wensen je veel geleer en vooral plezier daar.

    Liefs van Reinder en Grady

  • 29 April 2009 - 12:00

    Wilma:

    Hallo daar in Quito!

    Leuk om via deze site je belevenissen te volgen!
    ik hoorde dat je binnenkort weer "verder trekt" om zo een groot gedeelte van Zuidamerika te ontdekken! Veel plezier en succes aldaar!

    groet'n uut voassen!

    Cor,Wilma,Albert en Iris

  • 01 Mei 2009 - 08:41

    Robert:

    Hey,

    aha dit is dus je waarbenijnu site :) Heb mn beide mailadressen nu maar toegevoegd. Klinkt goed je verhalen!! Ben jaloers en wil ook weer weg als ik dit zo lees. Je bent al helemaal geintegreerd volgens mij. Heel herkenbaar verhaal van de koude douches en uit de bus springen etc. Je ging binnenkort ook het regenwoud in toch?? Dan wordt het nog meer back to basics;)

    Have Fun!

    xx

  • 22 Mei 2009 - 17:54

    Fam. Koller, Vaassen:

    Hai Eveline,

    Al even geleden dat de laatste persoon op jouw site schreef. Maar we zijn je echt niet vergeten hoor, alles oké hier. Mijn been is weer "beter aan het worden", gaat de goede kant op. We wensen jouw veel plezier met alles wat je nog gaat doen aldaar!
    groeten, Cor-Albert-Iris-Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2009

Onverwachte terugkeer

29 Juni 2009

Sucre

20 Juni 2009

Update Peru

24 Mei 2009

Op naar Peru!

04 Mei 2009

Mijn vijfde week alweer!
Eveline

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 16750

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 30 Juni 2015

I Love Azie

28 December 2011 - 19 Januari 2012

Rondje Thailand, Cambodja, Zuid Vietnam, Laos

01 April 2009 - 09 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: