Mijn vijfde week alweer! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eveline K - WaarBenJij.nu Mijn vijfde week alweer! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eveline K - WaarBenJij.nu

Mijn vijfde week alweer!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eveline

04 Mei 2009 | Ecuador, Quito

Hola amigos!

Hier weer een update vanuit Quito. Allereerst ontzettend bedankt voor jullie leuke reacties allemaal, echt super!
Verder ongelofelijk wat er in Apeldoorn met Qday gebeurd is. Heel naar allemaal en ik moet zeggen dat ik hier ook erg geschrokken ben (want zoiets gebeurd toch niet in ons landje?!!?) Maar goed, helaas wel dus en was blij te horen dat alles met jullie goed is.

Verder is het al weer een tijdje geleden dat ik mijn blog bijgehouden heb, dus veel te vertellen!
Allereerst was mijn week in Vilcabamba (helemaal in het zuiden, et een docente) echt geweldig!!
Alles heerlijk seguro & tranquilo (veilig en rustig), heeeel anders dan Quito. Elke dag had ik een paar uurtjes les en verder heb ik een massage gehad, paardgereden door de bergen, heerlijk gegeten, gewandeld in de natuur en de bergen enz enz...
Gelukkig kon ik het goed vinden met mijn lerares en de hele week Spaans heeft goed geholpen!
Inmiddels kan ik me echt goed uitdrukken en hoef ik minder na te denken over wat ik wil gaan zeggen. Alle verleden tijden (slechts 4) zitten er goed in en ben nu bezig met de 2e toekomstige tijd. Daarna ga ik de conditional leren en alles nogmaals in subjuntif (een wens of verlangen, geloof ik...;)
Deze week heb ik nog les in Quito en zondag ga ik dan naar de kust, naar Puerto Lopez e.o. waar ik mijn laatste week lessen heb. O.a. ga ik naar eilanden daar in de buurt (soort Galapagos eilanden), lekker naar het strand enz enz! Echt superveel zin in!

De afgelopen twee weken heb ik ook niet stilgezeten. Ben naar Otavalo geweest afgelopen weekend, bekend om de grote markten (kleding, dieren) en was erg leuk om te zien. In de buurt zijn veel meren en watervallen en op weg naar een werden ik en Laura (zij woont bij de moeder van mijn moeder, de oma van de familie dus) overvallen door enorme regen en onweersbuien. Wel snel de waterval gezien, wat foto´s gemaakt en een taxi terug naar het hostel genomen. Daar bijkomen en opgedroogd, daarna heerlijke gegeten bij een Mexicaan (is geen brood, brood, aardappels, rijst en nog meer brood, jeej!). Vervolgens naar en karoakebar gegaan met een boel Engelsen en mijn eerste Piña Colada hier gedronken!! :) Echt top overigens...
Zondag niet laat terug gekomen ivm het slechte weer.

Verder is er afgelopen week een Nederlands meisje aangekomen op mijn school, echt fijn om af en toe (raar) Nederlands te kunnen spreken :) Al dat Engels en Spaans is soms best vermoeiend nl..
We zijn afgelopen donderdag ook met een stel uit eten geweest, was een groot succes en daarna nog even een bar ingedoken (met veel locals, we waren echt een attractie!)

Oh ja, het weekend na Vilcabamba waren de verkiezingen in Ecudor en toen lagen we droog (la ley secca), oftewel een alcoholverbod voor het hele weekend! Echt ongekend. Dus dat weekend maar verplicht rustig aan gedaan.
Die week (vorige week dus) is er ook een nieuwe jongen in mijn huis komen wonen, Wayne uit SF, wel gezellig, alleen jammer dat hij amper en woord Spaans spreekt (en ik alles moet vertalen). Verder nog met hem en mijn madre de casa en haar zus rond gewandeld. De wijk Cuapulo gaan we deze week echt in om de kerk en wat leuke restaurantjes/barren te bezoeken.
Morgen ga ik misschien salsadansen met Laura en Wayne op hun school en zaterdag ws naar La Mitad del Mundo (het midden van de wereld), precies bij de evenaar. En zondag al weer naar de kust... de tijd vliegt!

Volgens mij ben ik de helft vergeten te vertellen, maar weet het even niks meer..!
Hopelijk is alles goed met julie en doen jullie snel een update?

Heel veel liefs uit Quito

PS. mijn gsm werkt pas weer in Peru (eind mei)
PS2. willen jullie me toevoegen op skype? (mijn hele naam gewoon)
(svp Erica, Emmy, Li??) ThanXXX

  • 04 Mei 2009 - 20:59

    Dimphyh:

    Goed bezig met de taal. Volgende keer mag jij een tapas restaurant uitzoeken en bestellen :P

    Ik heb je toegevoegd.

  • 04 Mei 2009 - 21:12

    Sjoerd:

    Hee Eef!

    Wat een coole verhalen zeg.. Ben wel een beetje jaloers hoor ;-)
    Geniet ervan!! Voor je het weet is het voorbij en zit je weer in het koude kikkerlandje.
    Groetjes!!
    Sjoerd

  • 05 Mei 2009 - 08:17

    Laura:

    Heej Eveline!

    Ontzettend leuk je verhalen te lezen! Je vermaakt je goed!! En qua weer zit je daar toch echt beter in hier hoor! Neem je de beste recepten mee?

    Liefs Laura

  • 05 Mei 2009 - 12:55

    Ria:

    Lieve Eveline,

    Dankjewel voor het medeleven in Apeldoorn na de aanslag op koninginnedag.
    Nog even in Quito en dan begint het volgende avontuur.
    Je verhalen zijn prachtig.
    Liefs van mam.

  • 05 Mei 2009 - 17:29

    Ellen:

    Ha zussie,

    Begrijp je me nog of moet ik ook al Spaans gaan leren haha!!

    Veel plezier en kun je een keer foto's mailen? Ben nl erg benieuwd.

    Liefs van mij

  • 05 Mei 2009 - 21:12

    Oma B.:

    Lieve Eveline,

    Hoe heet een oma in Quito?
    Heet zij Madre Madre?
    Nog veel moois toegewenst van jouw Madre Eef

  • 07 Mei 2009 - 07:14

    Lianne:

    Lief vriendinnetje, ik denk veel aan je.. Mis je hier wel.. Maar volgens mij vermaak je je daar prima ;-) Geniet daar maar goed, voor je het weet zit je vastgeplakt op een of ander kantoor, gaaaaap! We mailen! Dikke kus Li

  • 08 Mei 2009 - 11:18

    Fam. Van Apeldoorn:

    Hoi Eveline,

    Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd. We kijken weer uit naar je volgende verhaal.
    Geniet ervan.

    Groetjes van Michel, Gerda, Nick, Jeffrey en Melissa.

  • 08 Mei 2009 - 12:40

    Geert:

    He lieve jij!

    Grootste gedeelte heb je me al per mail en skype verteld, maar klinkt nog steeds allemaal erg goed om terug te lezen!

    Hier alles onder controle, vanavond weer klimmen met JJ dus als ik niet naar beneden lazer gaat ook dat goed. (vanavond eerste valtrainingen)

    Denk aan je.

    KUS

  • 10 Mei 2009 - 20:45

    Opa En Oma K.:

    Veel liefs toegewenst en pas goed op jezelf.
    Kun je al goed Spaans en kun je nog wel Nederlands als je terugkomt?
    Liefs van Opa en Oma.

  • 11 Mei 2009 - 10:20

    Hes En Aart:

    Hallo Eveline,

    Fijn, dat het zo goed met je gaat en dat het je zo goed bevalt daar!
    Houden zo natuurlijk, geniet ervan!
    Wat betreft mijn ogen, gaat het ook veel beter!
    Ja, die nare gebeurtenis in Apeldoorn heeft wel veel impact, begrijpelijk. Het beste en hartelijke groetjes van Hes en Aart

  • 18 Mei 2009 - 19:16

    Martin:

    Hey lieverd...

    blijft leuk om je avonturen en belevenissen te volgen. Echt super !
    En zo te horen ehhh lezen heb je t onwijs naar je zin en maak je een hele hoop mee.

    Zit nog wel steeds op de 1e foto's van je te wachten grrrr hahaha
    Maar ik ben geduldig....NOT ! ;-)

    Met mij alles goed en nog steeds heel erg naar mijn zin bij Trigion. Je kwam vorige week nog ter sprake bij de dames van de administratie. Ze vinden je allemaal een hele mooie vrouw :-) Achja...kon alleen maar instemmend knikken natuurlijk. Waarna ik vragende blikken kreeg waar ik jou wel niet van ken. Heb ze dus maar ff kort verteld van onze Aveant tijd samen.

    Guapa.....cuidate y hasta pronto !!!!

    Un beso grandote x x x

  • 22 Mei 2009 - 09:17

    Bertus En Ria:

    Lieve Eveline,

    We hopen gauw weer wat van je te horen.
    Volgens je reisinformatie zit je nu in de Amazon Jungle en zie je fantastische natuur en slaap je in bamboe hutjes en loop je door de jungle. bij de monkeys spannend hoor.

    liefs pap mam

  • 24 Mei 2009 - 22:23

    Gabriëlle:

    EEF!!

    Het wordt nu echt de hoogste tijd voor een update... Ben je jammer genoeg ook nog niet weer op skype tegengekomen!

    Ik wacht in spanning af ;-)

    KUSS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2009

Onverwachte terugkeer

29 Juni 2009

Sucre

20 Juni 2009

Update Peru

24 Mei 2009

Op naar Peru!

04 Mei 2009

Mijn vijfde week alweer!
Eveline

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 16746

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 30 Juni 2015

I Love Azie

28 December 2011 - 19 Januari 2012

Rondje Thailand, Cambodja, Zuid Vietnam, Laos

01 April 2009 - 09 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: