Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Eveline K - WaarBenJij.nu Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Eveline K - WaarBenJij.nu

Sucre

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eveline

29 Juni 2009 | Bolivia, Sucre

Hallo iedereen,

Hier een update vanuit Bolivia!
Zoals jullie in mijn laatste blog hebben kunnen lezen waren er problemen rond Cusco, Arequipa en Puno (Lake Titicaca) vanwege stakingen in Peru. Locale boeren hadden (hebben?) wegen geblokkeerd en hielden alle bussen tegen. Aangezien mijn trip afliep in La Paz, maar anderen doorreizen naar Rio de Janeiro (van mijn 1e groep) moesten we toch proberen Cusco te verlaten.
Gelukkig hebben we tickets kunnen boeken en zijn we naar La Paz gevlogen. Een aantal van ons zaten economy class en sommigen business en ik was een van de gelukkigen die business class zat. Halverwege was de deur naar de piloten open en ik kon het niet laten even naar binnen te gluren, wat een van de stewarts zag en hij vroeg of ik wilde kijken in de cockpit. Op dat moment vlogen we boven Lake Titicaca en uiteraard ja gezegd dus!
Het uitzicht was geweldig en super om daar het grootste deel van de vlucht in de cockpit te zijn (is in Europa of Noord-Amerika niet meer denkbaar...)
Gelukkig heb ik zo het meer kunnen zien omdat onze trip naar Puno en het meer met Tucan niet doorgingen.
Aangekomen in La Paz waren mijn laatste dagen met deze groep aangebroken. La Paz was super, veel meer een local experience dan veel andere plaatsen en zeker na Cusco echt een verademing dat de locals je niet elke twee minuten wat proberen aan te smeren. De mensen in La Paz waren erg vriendelijk en behulpzaam en veel rondgelopen daar, locale busjes genomen, op de markten wat snacks gegeten en echt genoten daar!
Nadat mijn groep doorgereisd is begon mijn tweede groep en we reizen nu standaard met locaal transport. De nieuwe groep is 15 mensen & de tourleader en de sfeer is beter dan in de andere groep. Mijn laatste dag in La Paz met Emma doorgebracht (die ook stopte met de 1e groep) en ´s avonds gegeten met de groep.
De volgende dag met de bus naar Cotchabamba gereisd, ongeveer 8 uur met de bus. Daar aangekomen een goed restaurant uitgezocht, maar helaas geen garantie om geen voedselvergiftiging op te lopen omdat ik deze nacht echt superziek ben geworden (ik zal jullie de details besparen ;)
De dag daarna met de nachtbus naar Sucre gegaan, waar ik nu ben en voel me gelukkig stukken beter maar nog wel wat zwakjes. Vnv gaan we een film bekijken over de mijnen in Potasi, waar we over twee dagen heen gaan.
Daarna naar Uyuni en dan door naar de zoutvlakten om vervolgens naar Chili te gaan!
Kijk er naar uit!

Verder weinig info, laten jullie weten hoe het met jullie is?

Veel liefs Eveline

PS Mam ik belde je via Skype op huisnr, maar werkte weer eens niet... (kan geen ander cafe vinden)
PS2 Gab, mail je me wanneer je kan Skypen, probeer iets te vinden...!
Xxx

  • 29 Juni 2009 - 20:09

    Peter:

    Hey Eef!

    Zo te zien vermaak je je prima:D Mis je Nederland niet zo langzamerhand een btje? Je wordt hier wel gemist, aangezien ik vorige week eindelijk mn scriptie heb afgerond:p en nu veel te veel tijd heb. En dus tijd heb om te tennissen haha:p Maargoed, leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! X Peter

  • 29 Juni 2009 - 20:21

    Alex:

    Heeeeyyyy!!! Erg leuk je updates te lezen!!! Spannend met al die stakingen! Maar de mijnen in Potosi en de zoutvlaktes bij Uyuni worden echt top!! ga je naar de Atacama desert & San Pedro de Atacama als je Chili ingaat?? Heeel veel plezier en keep in touch!!! x

  • 29 Juni 2009 - 20:28

    Michel, Gerda & Kids:

    Hoi Eveline,

    Leuk om te lezen dat je zo geniet van je reis (op de voedselvergiftiging na)!!
    Hier gaat alles goed. Het is hier heerlijk weer dus de kinderen gaan vaak naar Busloo of het Kristalbad. De schooltas gaat bijna de kast in! En dan heerlijk vakantie! Wij gaan naar onze vrienden in Riccione (Italië).

    Groetjes,
    Michel, Gerda, Nick, Jeffrey en Melissa.


  • 29 Juni 2009 - 20:56

    Berry:

    Eef,
    Het is hier nu ook eindelijk zomer (25+ graden). Volgende week wordt de vloer gelegd in mijn huis en kan de week erop dus verhuizen eindelijk!!
    Lees je verhalen nog steeds met veel intresse! Go Girl geniet ervan en tot snel!

    XxX

    Berry

  • 30 Juni 2009 - 18:15

    Bertus En Ria K.:

    Lieve Eveline,

    Jammer dat je voedselvergiftiging had hopelijk voel je nu weer wat beter.

    Je maakt wel veel mee probeer te skypen.

    liefs pap mam

  • 30 Juni 2009 - 22:58

    Thomas:

    Heel leuk om je verhalen te lezen! Moet toch een belevenis zijn om zo ver van huis over het beroemde Titicacameer te mogen vliegen en om die verschil in afstanden te horen. Een trein was defect tussen Eindhoven en utrecht. Ik deed in plaats van 55 minuten er nu 1 uur en 15 minuten over!! (Best bekrompen niet waar?)..

    Anyways... Qua nieuws hier.. Michael Jackson is overleden... En alles gaat goed in je oude huisje.. Agnes en ik maken het samen met Leonie goed. Agnes heeft een kamer gevonden in Amsterdam!! Ze is volgens mij echt super gelukkig. Leonie heeft een nieuw vriendje en ik.. zit nog steeds te balen dat die trein 20 minuten vertraging had :P..

    Heel heel veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2009

Onverwachte terugkeer

29 Juni 2009

Sucre

20 Juni 2009

Update Peru

24 Mei 2009

Op naar Peru!

04 Mei 2009

Mijn vijfde week alweer!
Eveline

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 16745

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 30 Juni 2015

I Love Azie

28 December 2011 - 19 Januari 2012

Rondje Thailand, Cambodja, Zuid Vietnam, Laos

01 April 2009 - 09 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: