Mekong delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Eveline K - WaarBenJij.nu Mekong delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Eveline K - WaarBenJij.nu

Mekong delta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eveline

12 November 2010 | Vietnam, Can Tho

Hallo allemaal,
Hier een bericht vanuit Vietnam!
Na Siem Riep, wat overigens zeker niet mijn favoriete plek was, ben ik doorgereisd naar Phnom Penh. Dit voornamelijk om te zorgen voor een visum om Vietnam in te kunnen.
Na een heerlijke busreis met alleen maar Cambodjanen (heerlijk geroggel in de bus; gefrituurde vogelspinnen als je uit de bus stap; en een achterbuurvrouw die niet lekker was) was ik blij aangekomen te zijn in PP! Gelukkig had ik uitgezocht welke buurt ik moest zijn en via een tuktuk kwam ik daar terecht (Boeun Kak Lake). Dit mooie meer in het midden van PP gaan ze dichtstorten, maar gelukkig kon ik de laatste momenten hier nog meepakken. Via andere reizigers kwam ik in een leuk guesthouse terecht waar ik 3 nachten ben gebleven. Daar kon je ook heerlijk buiten zitten met een cocktailtje en kwamen ook mensen uit de buurt (' toeristen') veelal heen.
Zo ben ik de eerste dag naar het nationale museum geweest (wat niet zo boeiend was) en naar het Tol Slueng museum (S21). Dit laatste museum was erg indrukwekkend. Hier vonden de ondervragingen/martelingen etc. plaats van de Cambodjanen door de Rode Khmer. Wat een verschrikkelijk regime en onbegrijpelijk dat de meesten niet eens veroordeeld zijn of worden (pas besloten een aantal dossiers niet te gaan openen!!)
Verder ook het paleis gezien en de Russische markt bezocht. Mijn koopdrang gelukkig onder controle kunnen houden (tot hooguit de laatste week waarin ik los mag van mezelf ;).
De tweede dag ben ik op de fiets naar de centrale markt meegegaan met een Nieuw Zeelandse (ook een belevinf fietsen daar! je neemt altijd de kortste bocht enzo en probeert achter auto's/motoren mee te liften, echt een giller!).
Daarna toch maar naar de Killingfields geweest (wat minder heftig was dan ik verwachtte, alles is opgeruimd/leeg, maar je ziet nog wel kledingresten die boven de grond komen door wegspoelend zand en bv de boom waar ze kinderen doodmaakten... Echt shocking! Vooral je te bedenken dat het nog zo kort geleden is).
Daarna nog op zoek gegaan naar de olifant in het centrum, maar die was net een blokje om :S Even geduld dus nog voor de olifanten!
Wel lekker thais gegeten aan de rivier en 's avonds weer gezellig in het guesthouse gehangen.
Via het guesthouse heb ik een Mekong delta trip geboekt van 3 dagen en inmiddels zit de 2e dag er bijna op.
Gisteren zijn we per bus en boot naar Chau Doc gegaan, een plaatsje net over de grens van Vietnam. Erg gaaf om het leven vanaf het water te kunnen zien en eerlijk gezegd ben ik blij weg te zijn uit Cambodja.
Na aankomst in Chau Doc ben ik met een Belgisch stel het stadje gaan verkennen en ik moet zeggen dat de mensen echt veel vriendelijker waren dan in Cambodja en ik me hier beter om mijn plaats voel.
Op een marktje daar gezellig nog wat gedronken en met zijn drieen in een riksha gezeten! (We hadden echt te doen met die man, maar hij vond het geen probleem, eerder een eer!! )
Je merkt dat Vietnam welvarender is dan Cambodja (logisch natuurlijk) en de mensen spreken (meer) Engels (en zeggen ook allemaal hallo!).
Leuke foto's kunnen schieten, ook vandaag weer! Vanochtend vroeg vertrokken naar Can Tho, na bezichtiging van een dorpje . Vannacht had ik echt beroerd geslapen (een uurtje of twee :S ) dus gelukkig kon ik wat slaap inhalen in de bus, hoewel ik van de Aussies hoorde dat zij het een prestatie vonden... haha...
De Aussies zijn twee stellen uit Australie dus die nu nog met mij over zijn en mij onder hun hoede hebben genomen :) Echt leuke mensen die heel veel gereisd hebben en die flink wat dolletjes maken.
Net met hen gegeten, heerlijk verse gamba's aan de rivier, echt superontspannen.
Morgen door naar Ho Chi Min City (HCMC = Saigon), waar ik iig 2 dagen wil blijven en zeker weer een marktje op ga duiken.
Tot zover mijn story!
Helaas geen skype hier en even geen Internet gehad, dus vandaar even wat radiostilte, maar met mijn surrogaatouders alles onder controle :)
Doen jullie een update hoe het in Nederland is? Heb ik al dingen gemist??

Liefs Eveline

PS. Ik kan hier mijn mail niet openen, dus dringende zaken graag smsen! Bvd!

  • 12 November 2010 - 14:06

    Berry:

    Eef,

    Hier gisteren de eerste "storm" gehad en ze verwachten er dit weekend nog meer. Dus je zult begrijpen dat ik hier met erg veel jaloezie je verhalen zit te lezen!

    Met werk ook alles zijn gangetje en lekker druk met verschillende klantjes in Europa :-).

    Succes nog en geniet ervan!

    X

    Berry

  • 12 November 2010 - 14:29

    Roel :

    Ha Eveline,
    laat ik mijn reis nu in omgekeerde richting doen.Saigon is me reuze meegevallen. De mensen hier zijn een stuk vriendelijker dan in Da Nang waar ik net vandaan kom. Mocht je die kant op willen gaan , Check het weerbericht. Het leek nederland wel in de herfst. En ook.. de mensen in Da nang, Hoi An zijn niet de alleraadigste onder Aziaten.
    Enjoy your trip en ben toch wel zeer beniuwd naar PP en Siem Reap.Wat was overigens het adres van je onderkomen in PP ?

    Groeten Roel

  • 12 November 2010 - 14:34

    Roel :

    Ha Eveline,

    Laat ik nou net in tegenovergestelde richting reizen. Dus ..ben zeer benieuwd hoe Cambodja op mij zal overkomen. In HCMC is alles me behoorlijk meegevallen. Vriendelijke mensen, wel erg opdringerige verkooppraktijken.Maar dat went ook na een dag.
    Mocht je verder naar het noorden willen reizen in Vietnam, check het weerbericht. Ik kom van Da Nang. Veel regen, leek NL wel. Overigens wat was het adres van je onderkomen in PP ? Enjoy your trip

    Roel

  • 12 November 2010 - 14:35

    Roel :

    Je hebt 2 x een reactie van mij. De eerste keer kreeg ik blanco nl. Roel

  • 12 November 2010 - 14:58

    Riak.:

    Hoi Eveline,

    Fijn om weer wat te horen van jou. Doe de groeten aan je surrogaatouders van ons het geeft een goed gevoel want ik vind je verhalen heel boeiend en spannend. liefs pap mam

  • 15 November 2010 - 09:33

    Juriaan:

    Ha die Evelien,
    Je hebt niets gemist dat je niet kan terugzien op uitzendinggemist.nl, behalve pepernoten dan.
    Vergeet niet een bos tauge in je schoen te doen, Sint is weer in het land.

  • 16 November 2010 - 06:38

    JanF:

    Echt een totaal andere wereld als ik het zo lees. Zal wel een shock worden als je weer in Ut komt en met de 'echt' belangrijke dingen zaken in het leven geconfronteerd wordt. Leuk dit zo te lezen en te volgen.
    Gr,
    Jan F

  • 19 November 2010 - 21:54

    Tom:

    Dit heb je gemist bij ProRail...:

    Het treinverkeer van en naar Utrecht Centraal is vrijdagmiddag stilgelegd op last van de brandweer. De verkeersleidingspost van spoorbeheerder Prorail niet ver van het station is geëvacueerd na een brandalarm. Daardoor kan het treinverkeer sinds 16.30 uur niet meer worden aangestuurd, meldt een woordvoerder.

    Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur. Wanneer de treinen weer kunnen rijden is nog niet bekend.

    Update 19.13 uur:
    Volgens RTV Utrecht is het getroffen pand van Prorail nog niet te gebruiken, er heeft een brand gewoed in het pand waar wissels en seinen worden bediend. De brandweer heeft met ventilatoren de ruimtes van rook ontdaan en techneuten van Prorail en NS zouden bezig zijn om de schade te inventariseren. Er rijden momenteel geen vervangende bussen omdat alle normale bussen nodig zijn voor de spitsdienstregeling. Bussen van Connexxion en GVU zouden pas na half negen beschikbaar kunnen zijn.

    Vooralsnog is er geen hoop op een snelle opstart van het treinverkeer rond Utrecht. De Jaarbeurs heeft een hal beschikbaar gesteld met stretchers waar reizigers kunnen worden opgevangen en zonodig de nacht kunnen doorbrengen. Hotels in de omgeving van het Centraal Station zitten ondertussen vol.

  • 22 November 2010 - 00:26

    Gabrielle:

    Hey Eef!

    Klinkt goed allemaal... Geniet er nog maar ff lekker van! Net als ik ;-)

    Dikke kus

  • 24 November 2010 - 10:47

    Juriaan:

    Moet ik in het grote Sinterklaasboek lezen wat je aan het doen bent of kan ik binnenkort een verslag verwachten?
    De hoofdpunten uit het nieuws:
    - Erben Wennemars en nog een dokus zijn uitgeloot voor een eventuele elfstedentocht.
    - Gordon overweegt inzet draagmoeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Eveline

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 16749

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 30 Juni 2015

I Love Azie

28 December 2011 - 19 Januari 2012

Rondje Thailand, Cambodja, Zuid Vietnam, Laos

01 April 2009 - 09 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: