Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eveline K - WaarBenJij.nu Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eveline K - WaarBenJij.nu

Angkor Wat

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eveline

07 November 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal!

Hier weer een update van mij...
De eerste week zit er al weer bijna op en wat gaat de tijd weer snel!
Ik zal beginnen bij Bangkok en de fietstocht die ik heb gedaan via Covankessel (supertip overigens! ;)
Ik had de dagtour geboekt en natuurlijk waren er veel nederlanders van de partij.
We gingen eerst een klein stukje fietsen van de verzamelplek naar het station (voor de collega's onder ons: er zitten hilarische foto's bij! ;)
Na het opstapelen van alle fietsen in de trein, (jaja, goede tips voor de NS) waren we 20 min verder en uitgestapt met fietsen en al ergens anders in Bangkok (enorm grote stad, ong 10 mljn inwoners).
Daar over allemaal betonnen weggetjes gefietst waar je langs zowel slums als de mooiste villa's komt! Ook rijd je letterlijk door de armoedige huizen van enorm arme mensen en ze lijken het niet eens erg te vinden!
De omgeving goed kunnen bekijken en daarna lekker geluncht bij een mooie hutje ergens. Daarna weer een stuk gefietst en uitgekomen bij de Skytrain die we ook met fiets en al bedwongen hebben :D
Daarna nog weer verder fietsen, ook door deels overstroomde gebieden en via Chinatown weer terug bij het beginpunt gekomen. Echt een leuke dag en veel dingen gezien die je zonder gids nooit zou vinden!
De dag erna ben ik voor 14 bath (32 eurocent) meegegaan met de taxiboot die ze hebben en zo ook Bangkok ontdekt via het water! Ook leuk en daarna door naar de MBK, een enorm warenhuis van ik geloof 8 verdiepingen! Nu hou ik best van shoppen, maar kan eerlijk zeggen dat ik echt alle 8 verdiepingen niet gezien heb...
's Avonds gegeten in een ander deel van Bangkok waar een van de Nederlanders van de fietstocht zijn hotel had. Dit deel was dichtbij het deel waar Bangkok om bekend staat. Hierover geen commentaar zal ik maar zeggen...

Vanuit Bangkok ben ik vervolgens met bus en taxi naar Cambodja gegaan; wat een gedoe allemaal. Ik zit nu in Siem Riep en hoop morgen naar Phnom Penh te reizen en mijn visum te regelen voor Vietnam. Afhankelijk of dat lukt of niet wordt het Vietnam of een nader te bepalen plan B...
Vandaag Ankor Wat/Thom en nog 4 tempels bezocht hier in Siem Riep.
Echt supermooi en leuk om via tuktuk overal heen te gaan :) De foto's spreken voor zich en zal daarom niet teveel schrijven over deze vermoeiende dag.

Tot zover mijn update!
Liefs Eveline

  • 07 November 2010 - 20:50

    Sjoerd:

    Sawadee Kap, blonde principezza! ik lees dat alles goed gaat daar,heel goed! geniet ervan! veel groetjes vanuit NL.
    Sjoerd & Elize

  • 08 November 2010 - 09:29

    Berry:

    Eef,

    Zo te horen heb je al echt veel indrukken opgedaan!
    Ben echt jaloers, helemaal terwijl hier het weer en dergelijke letterlijk naar het nulpunt zakken.

    Alleen zie ik nog geen foto's, ben benieuwd!

    X en nog veel succes gewenst om Vietnam in te komen!

  • 08 November 2010 - 11:57

    Elbert:

    Mooi man...
    Ziet er goed uit, alles loopt nog volgens plan dus als ik het zo lees. Goed verhaal ook, lekker ranzige Nederlander dus met zijn hotel in die buurt;-)
    Heb ondertussen mijn foto's op Picasa gezet, hiervan ga jij nog een linkje ontvangen.
    Ik ben gewoon weer aan het werk, valt zwaar...

    Heel veel plezier met je verdere trip.

  • 08 November 2010 - 16:12

    Tom:

    Hey Eef!
    Nog betast door groezelige vingertjes aan de grens in het altijd pittoreske Poipet? Hehehehe! ;-) De rest van de grensovergangen is beter hoor (bijv. die naar Vietnam.) Vergeet alleen niet om een dollar in je paspoort te stoppen!

    Check in Phnom Penh ook restaurant Friends en bar Heart of Darkness uit (en naar de laatste niet te voet gaan he?)

    Veel plezier!
    Xxx,
    Tom

  • 08 November 2010 - 19:40

    Stefanie:

    ps. heb je een picasa voor foto's? of waar kunnen wij ze anders vinden. ik ben benieuwd!!!
    X

  • 08 November 2010 - 19:44

    Stefanie:

    oh haha mijn berichtje was niet gepost....
    Hola guapa,
    Qué estupendo!!! No sé come se dice en 'thaís', entonces te digo en nuestra idioma ;) Disfruta mucho y estoy esperando a la proxima mensaje... besos!!!

  • 10 November 2010 - 17:08

    Alice En Rien:

    Eveline
    Leuk je zo te kunnen volgen op je reis door het voor ons onbekende. Geniet er lekker van want het zijn toch indrukken die je niet snel zult vergeten. T.z.t. zijn we erg benieuwd naar je foto's.

  • 11 November 2010 - 20:43

    Arthur:

    Eef!

    Tis hier koud en sinds jij weg bent, rijden de treinen niet meer zo lekker...

    Als je er maar goed van geniet!!!

    Groeten,
    Arthur

  • 11 November 2010 - 23:08

    Bertus En Ria:

    Lieve Eveline,

    Waar ben jij nu? We hebben al een poosje niets gehoord?
    We denken steeds aan je en hopen gauw wat te horen.

    pap mam

  • 12 November 2010 - 13:12

    Anneke Looman :

    Hallo Eveline,
    Je bent volop aan het genieten, je hebt al een heleboel gezien / gedaan zeg.!!!
    Nou opnieuw nog een hardstikke fijne tijd.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Eveline

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 16761

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 30 Juni 2015

I Love Azie

28 December 2011 - 19 Januari 2012

Rondje Thailand, Cambodja, Zuid Vietnam, Laos

01 April 2009 - 09 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: