Heerlijk relaxen aan het strand :) - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Eveline K - WaarBenJij.nu Heerlijk relaxen aan het strand :) - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Eveline K - WaarBenJij.nu

Heerlijk relaxen aan het strand :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eveline

25 November 2010 | Thailand, Ko Samui

Hallo allemaal!

Inmiddels is het al weer een tijdje terug dat ik iets van me heb laten horen... ik weet het, sorry!
Ook waren de internetcafe's niet altijd even meewerkend, maar nu een plek gevonden waar Skype werkt (nu jullie nog opnemen! ;)
Zoals jullie kunnen zien ben ik inmiddels weer in Thailand beland, in het zuiden bij de westelijke eilanden. Helaas is het weer hier niet altijd even goed (veel regen) maar vandaag was erg mooi en daar heb ik uiteraard op een ligbedje van genoten :D
Om de draad weer even op te pakken zal ik verder vertellen waar ik geeindigd was, in Vietnam.
Na de Mekong Delta trip was ik aangekomen in HCMC (Saigon) wat ik een erg leuke stad vond! Wel een groot verschil met de kleine plaatsjes daarvoor, maar de gemakken van een grote stad kan ik altijd waarderen, evenals het uitgaansleven daar.
Uiteraard ben ik naar de Cu Chi tunnels geweest, wat een klein wonder is dat! Echt bijzonder hoe de Vietnamezen dit ontworpen hebben en zo lang onder de grond hebben kunnen leven... Ook ben ik naar het War Remnants museum geweest en daar zie je wat voor gruweldaden de VS begaan heeft in Vietnam. Als je de overzichten ziet van de plekken en hoeveelheden Agent Orange die in Vietnam gedropt zijn schrik je echt en begrijp je waarom de tunnels noodzakelijk kwaad waren. Echt onvoorstelbaar.
In HCMC verder wat tempels bezocht, flink doorgezakt en flink wat markten afgestruind. Ik was echt verbaasd over de vriendelijkheid van de mensen en de staat waarin het land verkeert (je te beseffen dat ze en oorlog of vijf achter de rug hebben).
Helaas moest ik keuzes maken en had ik weinig zin om per bus naar Noord-Vietnam te reizen, dus daarom op jacht naar vliegtickets gegaan. Het was een zeer lastige keuze, had graag Vietnam, Laos en Thailand gedaan, maar dat past jammer genoeg niet in de tijd die ik heb.
Aangezien ik zeer goede verhalen had gehoord over Laos, heb ik besloten daar heen te vliegen. Vientiane vond ik nogal tegenvallen, Vangvieng is exact wat de Lonely planet zegt (you hate it or you love it; ik hoor meer bij de eerste groep geloof ik..) en Luang Prabang is echt een paradijs!!!
Wat een bijzondere stadje is dat! Enorm schoon, luxe en superveel te zien (het is werelderfgoed). Heel veel mooie tempels bekeken, ook op een bergje waarvan je het stadje goed kan overzien; het paleis; markten etc etc. Ook ben ik een dag naar watervallen geweest en heb ik op een olifant gereden. Dat was echt super! Alleen het nemen van foto's was wat lastiger :S
Trouwens ook nog over het meer gevaren tussen Ventiane en Vangvieng... echt uniek om te doen en amper een toerist gezien!
Dit vond ik voldoende voor Laos en toen was het helaas weer tijd om te kiezen. Noord Vietnam of Thailand en het is dus het laatste geworden (iemand interesse voor een Noord-Vietnam trip??)
Het liefst zou ik ook naar Changmai gaan, maar wilde de eilanden niet missen. Misschien dat dat volgende week nog lukt, anders pak ik die ook mijn volgende Azie trip mee :D
Mijn huidige plan is om overmorgen naar Ko Phanang te gaan. Ko Samui is oke, maar vind het wel erg toeristisch. Gelukkig maakt het strand veel goed!!

Verder heb ik vandaag de Telegraaf gekocht hier, jaja, en behalve de kou las ik dat ProRail niet zulke goede recenties krijgt? Heren collega's, ligt het noodplan al klaar...? ;)

Heel veel succes daar,
ik ga lekker een curry eten nu!

Liefs Eveline

  • 25 November 2010 - 13:53

    Berry:

    Kom maar op met die uitnodiging voor NV! ;-)
    De temps gaan hier vanaf nu onder "0" pfff.. dus geniet er nog maar ff van daar!

    Xje

  • 25 November 2010 - 14:39

    Buur:

    He Buuf,

    Klinkt goed allemaal. Geniet ervan! en of ja...ik hou alle changes wel tegen :-). Mijn noodplan is lekker met de auto.

    Grtzzzz

    Buur

  • 25 November 2010 - 15:26

    Tom:

    Hey Eef,
    Ik had dezelfde ervaring met Laos. Vientiane: boring. Vangvieng: beetje een bieroord. En Luangprabang: heerlijk!

    Relaxed dat je ook bij de watervallen bent geweest! Was het nog steeds zo'n chill sfeertje met poeltjes en tarzan lianen?

    Als je nog iets actiefs wilt doen in Thailand dan raad ik je aan om je Padi duikbrevet te halen op Ko Tao. Superleuk om te doen!

    Veel plezier nog!
    Gr,
    Tom

  • 25 November 2010 - 15:29

    Tom:

    PS. Met het motorrijden gaat het prima (wel koud nu!!!) Ik ga 6 dec al op voor het praktijkexamen voertuigbeheersing en de 14e voor m'n theorie. En dan natuurlijk nog het afrijden he. Nog geen idee wanneer dat gaat zijn, maar ik hoop dat de winter zich nog ff koest houdt dus!

  • 25 November 2010 - 20:24

    Familie V. Apeldoorn:

    Hoi Eveline,

    Erg leuk om je belevenissen te lezen. Veel plezier nog verder.

    Groetjes,
    Michel, Gerda, Nick, Jeffrey en Melissa.

  • 25 November 2010 - 20:38

    Jan Meijerink:

    Hoi Eveline. Mooie verhalen. En zeker de laatste komen me heeeel bekend voor. Geniet er nog lekker van en ik zie je over een paar weken wel weer op de AHL,..... of er moeten misschien klappen zijn gevallen in de top. Je weet maar nooit, maar maak je daar maar geen zorgen over, de brand is inmiddels geblust, maar het feest is niet doorgegaan.

  • 26 November 2010 - 12:16

    Riak.:

    Hoi Eveline,

    Leuk dat je op een olifant hebt gezeten ik had je weleens willen zien.
    Fijn dat we contact hadden via skype, nog even lekker genieten van de zon en over een week naar huis fijn voor ons.
    liefs mam

  • 26 November 2010 - 18:56

    Juriaan:

    Ha die Eef,
    Weer even een update van het belangrijkste nieuws van uw razende reporter:
    Gordon wil toch geen kind.

    De sleutel van de pakjeskamer is nog steeds zoek! Mocht jij hem vinden, stop hem s'avonds in je schoen, met een noodlesoeppie voor Amerigo, die wil ook weleens wat anders.

    Geniet!

    vriend van een vriend

  • 27 November 2010 - 09:06

    Anneke :

    Hallo Eveline,
    weer een geweldige ervaring. !!!!
    "Dit pakken ze je nooit meer af "
    geniet er nog van
    groetjes Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Eveline

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 16763

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 30 Juni 2015

I Love Azie

28 December 2011 - 19 Januari 2012

Rondje Thailand, Cambodja, Zuid Vietnam, Laos

01 April 2009 - 09 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: